MAGNETOM Prisma

高度な臨床ニーズに応える、強靭なプラットフォーム『3T PowerPack』を搭載した3T MRIシステム

MAGNETOM Prisma
 
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The power to outperform

MAGNETOM Prismaは、パワーテクノロジー:3T PowerPackを搭載し、耐久性が求められる長時間撮像などのパフォーマンスを高めます。
これまでのMRIシステムでは難しかった画像の描出を可能にする強靭な3Tシステムです。


3T PowerPack

傾斜磁場システム

  • 強靭なグラジエントシステム
    1軸80mT/m@200T/m/s
  • 高い冷却性能と長期安定性
  • 振動及びノイズ抑制技術


送信システム

  • TimTX TrueShapeによるパラレル送信制御
  • syngo ZOOMitによる局所励起撮像法


受信システム

  • Tim4Gの高密度・高感度コイル技術
  • DirectRFの送受信フルデジタル、ダイレクトIn/Out技術
  • リアルタイム・フィードバックループ回路による最適化


3Tマグネット

  • 高水準の静磁場均一性
  • 広範囲FOV 50 x 50 x 50cm
  • 新開発高次シムシステム
  • ゼロボイルオフ技術

 


The power to explore

syngo RESOLVE、syngo ZOOMit等の先端のアプリケーションや、拡散スペクトラ画像法(DSI) 等、新たなMRIの可能性を切り開くパワーツール。


The power to succeed

高度な臨床ニーズに応える最適なハードウェアとソフトウェア、そしてMRI開発者で構成されたネットワークを通じて、世界中に広がるユーザーと情報の交換・共有により、パワフルに研究を追求できます。
 

世界中に広がるユーザーネットワーク。
2施設からのコメントをご覧いただけます。

"Research is driven by people. The more people you know, the better you are linked, the better research will be in the end."1
Henrik Michaely, MD
Associate Professor of Radiology, Section Chief Vascular and Abdominal Imaging
Institute of Clinical Radiology and Nuclear Medicine, Mannheim, Germany

1    The statements by Siemens' customers described herein are based on results that were achieved in the customer's unique setting. Since there is no "typical" hospital and many variables exist (e.g., hospital size, case mix, level of IT adoption) there can be no guarantee that other customers will achieve the same results.


“MAGNETOM Prisma has the power to lead to better expertise and innovative research in the future. Beside the improved gradient system, the 64-ch Head/Neck coil allows us to get better signals from the cortex and also cover the cerebellum and the neck very well. That allows exploring new research fields which are difficult to do on other 3T scanners.”1

Prof. Rainer Goebel
Professor, Maastricht University & Scientific Director,
Scannexus, Maastricht, The Netherlands

関連情報

1The statements by Siemens' customers described herein are based on results that were achieved in the customer's unique setting. Since there is no "typical" hospital and many variables exist (e.g., hospital size, case mix, level of IT adoption) there can be no guarantee that other customers will achieve the same results.